Salg og Returbetingelser

Salgs- og leveringsvilkår:

Produktinformasjon/bilder:
Alle oppgaver og data som finnes i Selvskapt AS sitt produktinformasjonsmateriell og prislister kan bli endret/justert uten særskilt varsel. Forandringer som har funnet sted på allerede bestilte varer, vil kundene bli underrettet om. Det tas forbehold om feil i produktinformasjonen på web da dette kan endres fra produsent uten forvarsel. Selvskapt AS er da ikke erstatningsansvarlig i etterkant.

Betaling:
Alle ordre til privatpersoner forhåndsbetales før varelevering. I de tilfeller hvor alternativ finansiering ønskes, som betalingsutsettelse eller avbetaling, skal kontrakten være signert og godkjent før varelevering.

Faktura:
Ved betaling med faktura samarbeider vi med KLARNA og VIPPS. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige fakturaer sendes gjennom våre samarbeidspartnere, som omfatter Klarna, Visma med flere, og betaling skal gjøres til disse. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

 

Frakt:

Posten: Leveringstid 3-5 arbeidsdager etter bestilling er pakket, hvis vare er tilgjengelig på lager. Hvis lagerbeholdning er tom, vil det påregnes ekstra 14-30 dager. 

 

 

Returpolise:

Vårt mål her hos Selvskapt AS er å tilby tjenester som gir fordeler til alle våre kunder. Vi håper at du er fornøyd med hvert av dine kjøp. I enkelte tilfeller kan det hende du ønsker å returnere en vare. Du kan lese vår returpolise nedenfor; vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe.

 

Angrerett:

Du kan benytte deg av Angrerett. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager (angrefrist) etter mottatt leveranse kontakter oss vedrørende heving av kjøpet. (§ 13 i Angrerettloven). Varen skal leveres tilbake i tilnærmet samme stand som den ble mottatt, og forsegling må ikke være brutt. Returkostnader må du selv betale. Varen skal sendes tilbake på en forsvarlig måte. (§ 15 i Angrerettloven).

 

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 250,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

 

Alle orginale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport!

 

  

Før du sender inn en returforespørsel:

Dersom du av hvilken som helst grunn ønsker å annullere en bestilling etter at bestillingen er sendt ut, vil du måtte vente til du mottar pakken før du sender inn en returforespørsel, ettersom frakt innen landegrensene involverer innenlands transportselskaper.
Dersom du avviser pakken ved levering, eller ikke henter den leverte pakken fra hentestedet, vil vår kundeservice ikke være i stand til å vurdere situasjonen, og vil ikke kunne behandle din returforespørsel.
Dersom pakken returneres til vårt lager grunnet kundens personlige situasjon (Se detaljer nedenfor), vil ikke kundeservice være i stand til å akseptere pakken. 
Vennligst merk at ingen refusjon vil utbetales i slike situasjoner. 
Detaljer for kundens personlige grunn: 
Feil adresse / ingen mottaker 
Ugyldig kontaktinformasjon / ikke svar på leveringsanrop og e-postmeldinger 
Kunden nekter å godta pakke / betale avgiftsgebyr / fullstendig tollgebyr 
Hentet ikke pakke innen frist

Returadresse og refusjoner:

Returadresses:
Bioform AS
Postboks 87
9315 Sørreisa
Refusjoner: Refusjoner vil utbetales til ditt kontonummer. Den originale fraktavgiften vil ikke refunderes.
MERK: Hvis du har handlet Bioform 1 og 2 skal disse produktene returneres til Østgårdsvegen 4, 2387 Brumunddal

Merk:

Dersom du ønsker å returnere et produkt, vennligst bekreft at du har mottatt pakken ved å kontakte kundeservice på epost eller telefon. Etter at du har kontaktet oss og gitt nødvendige opplysninger (ordre nummer / bestillings nummer) vil Kundeservice godkjenne returforespørselen i henhold til vår returpolise, garanti, produktstatus og bevis forsynt.

 

Oppfølging og gjennomgang av pakkelevering:
Vi sender deg en oppfølgings-post for levering etter en viss forsendelsesperiode, og inviterer deg til å dele handleopplevelsen. 
* Vi håper du har hatt glede av vår tjeneste.
* Hvis du ikke har mottatt pakken ennå, kan du kontakte kundeservice for hjelp.
Dersom du trenger hjelp, vennligst kontakt oss.